tisdag 15 juni 2010

Sommargäst.


Jag tillbringade en stund vid husvagnen idag. Under tiden jag befann mig där fick jag ett celebert sommarfrämmande på besök. I träden utanför vagnen tjattrade en livlig ekorre, som det senare visade sig, var på jakt efter något ätbart. Jag hade just fyllt på fågelbordet med lite solrosfrön samt en franskbrödsskiva och det verkade som om "kurren" hade observerat detta. Utan att visa någon blygsamhet äntrades fågelbordet och "kurren" lät sig väl smakas av godsakerna.
Vid närmare granskning av fotografierna, verkar det som om "damen" är gravid och snart skall föda några "småkurrar". Eller kanske den bara har god matlust och ligger på latsidan med motionen, för visst är den lite rund om magen?
































"Mätt som en plätt och stinn som en pinn"

3 kommentarer:

Anonym sa...

To har jo fått riktigt fint besök,hon ejo riktig finer dam.

Tomas sa...

En riktig tjokis!

GL sa...

Jo... jag tror nog att den är gravid och snart skall föda.