tisdag 1 december 2009

Höst/vinter.


December har kört igång och vi upplever nu de kortasta och mörkaste dagarna på året. Det är nu mycket svårt att komma naturen inpå livet, så att säga. Nog gör jag mina dagliga turer till mesarna och de andra fåglarna, men dunklet ligger på hela dagen i den mörka granskogen. Visst kommer småfäglarna till matplatserna, men det är knappt man kan urskilja dom i mörkret.
Idag stannade jag till en stund vid Los Paradiso och satte på värmen i vagnen. Där satt jag i värmen och lyssnade till MP3-spelarens ljuva musik (svenska dansband) och beskådade fåglarnas förehavanden på
fågelbordet. Men det blev ju förståss lite tröttsamt, så efter en stund intog jag vågrät ställning och det kändes ju ganska skönt det. Och med slutna ögon och till musikens ljuva toner, seglade jag på lätta vingar, till en värld, någonstans mellan dröm och verklighet. Och det var ju förståss en ganska skön seglats. Men allt har sitt slut och det blev att dra sig så småningom hemåt igen.

(Bilden. Paradiso idag 1/12 -09)

Inga kommentarer: