söndag 10 januari 2010

Hjälpverksamhet.

När dagen ljusnat och kaffet var avklarat, fick jag för mig att jag skulle rycka ut och hjälpa Hanna och kanske Hannu lite. Jag drog på mig mina gamla flugfiskestövlar och hämtade isbillen, satte mig i bilen och åkte till Hanna. Trots att jag för henne var en främmande och obekant figur, var hon lugn och självsäker och struntade blankt i mina förehavanden när jag plaskade runt och stampade och hackade sönder isen. Hanna tog det lungt och tog sig små vilopauser och stack huvudet under vingen och säkert slumrade till ibland.


Som parentes, ifall Hannu läser detta kan jag meddela att provportionerna av havren nog verkar duga åt Hanna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Göran !

Jag var också idag och hälsade på Hanna, hade med mig havre som jag lade på isen. Efter en stunds pysslande med isen så var hon på hugget och började äta av havren.

Fint att du vill hjälpa till.

mvh/Hannu