fredag 22 januari 2010

Dagens notering.



Så är vi där igen, nu smäller det i knutarna och vintern tar struptag på oss igen. Också livet uti naturen får känna av kung Bores ilska. Ån är så gott som torrlagd, inget nämnvärt genomflöde där nu. Befarar att fisklivet i "Rätsär" sjön kommer att få ta en hel del stryk i vinter.
På skogsmatningarna går alla dagar i samma spår. Lite avvikande från det normala bjöd idag, en hungrig ekorre på. Den kalasade, med god aptit, på den utlagda fågelmaten. Också den behöver en extra dos energi för att klara vinterkölden.

.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har en kurre i min bakskog som jag inte lyckats fota, den livnär sig på mat som hunden inte orkat äta och på nedspillda frön från matnigsstället från framgården som jag städar bort med jämna mellanrum och "spillet" plaseras ut i bakskogen.
Kollade Grundforsdammen i morse och här har inga ändringar skett angående genomflödet.
Vitto tå hä byri vitott hiso jotto.

mvh/Hannu

GL sa...

Hej Hannu!

Hur är läget vid Fossas, finns det något att göra åt situationen?

mvh.

Anonym sa...

Efter att vi träffades på förmiddagen och jobbade tillsammans så gjorde jag de nödvändiga åtgärder som bör göras, återstår att se om de förverkligas. I alla fall så sponsonerades tilläggsmat åt svanen av svärfadern, havresäcken kommer att finnas vid björken var min nötta stzyflo finns, om ingen mat finns på isen så gräv i settzsi. Låntidsprognosen för vädret ser varmare ut och Kajtso lovade mera vatten småningom så jag ser positivt på framtiden trots de bittra tankarna idag.

mvh/Hannu