onsdag 28 oktober 2009

Dagens promenad.......


......avverkades med en tur till mina vänner tofsmesarnas revir i den gamla granskogen. Som vanligt hälsade dom mig med sitt glada tjattrande. Knappast var det åt mig som dom uttryckte sin glädje, snarare var det nog fröpåsen i min ficka som utlöste deras tillgivenhet. Nog har dom lärt sig att det vankas mat när jag kommer på besök. Jag gjorde ett försök att få mata dem från handen, men icke, nog vägrade dom all kroppskontakt. Men efter lite övning, tror jag nog att det skulle lyckas. Efter lavskrikan tror jag nog att de är de mest tama och tillgivna fåglarna vi har i våra skogar. Också andra mesar och titor passar på att stilla sin hunger under mitt besök.

1 kommentar:

Tore Fagernäs sa...

Fin layout på bloggen,fortsätt med dina vardagsnoteringar.

mvh Tore