fredag 13 december 2013

Efter Seija.

 

PC130081

En relativt ljus och klar dag efter Seija stormen, som drog fram över nejden senaste natt. Stormen gjorde många hushåll i vårt land tak- och ellösa. I min omgivning klarade vi oss relativt bra och utan märkbara skador, denna gång.

Men dagen var som sagt ljus och vacker och vinden höll sig inom måttliga gränser. På eftermiddagen innan skymningen, satte jag mig på åbäket och åkte till Siilas vindskyddet. Trots att jag inte hade någon proviant med, varken korv eller kaffe, så gjorde jag upp en eld och satt och njöt av solens nedgång och månen tog i sin tur över, att belysa upp nejden med sitt sken. En sparvuggla underhöll mig med sitt ihärdiga visslande läte och jag försökte svara på dess rop och visst blev den intresserad och kom alldeles i närheten. Tyvärr fick jag inte syn på den pga. den täta och mörka skogen, men dess lockrop fortsatte att ljuda, ett tiotal meter ifrån mig.

PC130082

Inga kommentarer: