onsdag 9 maj 2012

Solbadande skönhet.

 

P5098470a

Soligt och vackert väder och temperaturen ligger på en acceptabel nivå idag. När jag anlände husvagnen idag, konstaterade jag att jag hade fått ett i ögonfallande besök. Framför vagnen låg nämligen en lång och slank, mörkhyad skönhet och solbadade i den behagligt värmande solen. Inte varje dag man får ett så celebert besök. Efter en kvart tyckte hon/han att mina närgångna blickar får räcka till och började dra sig därifrån. Borde kanske ha kallat på ormtjusaren Hannu, nu när han har självförtroendet på högsta nivå.

Gästen var en helsvart huggorm på ca. 70 cm. Det kännspakliga zick zack mönstret på ryggen, kunde skönjas svagt strax backom nacken, förövrigt var den helsvart. När jag följde den en bit på vägen, slog det mig att det var ett fenomenalt sätt att ta sig fram på. Man skulle ju inte behöva stiga upp, när man skall ut och gå, eller annars bara flytta på sig. Smidigt och enkelt såg det också ut att gå.

P5098480

P5098467

 

 

 

 

 

 


Vädret idag: Soligt, tilltagande molnighet, frisk vind, 14 grader.

Inga kommentarer: