fredag 8 oktober 2010

Rapport från Kvärnlindo.

GetTyvärr kommer bloggandet för det mesta att framdeles innehålla rapporter från Kvärnlindo. Det kommer att bli ganska ensidigt och kanske också ganska glest mellan rapporterna och därmed också lite si och så med blogginläggen.

Var nog idag också med en dagsranson frön åt småfåglarna och visst ser man att man är väntad, för endel talltitor kommer och nästan sätter sig på en när man kommer till husvagnen. Speciellt  en har blivit så tam att den sätter sig på mina fingrar och plockar åt sig frön ur min hand.

PA061765g

Också rödhaken behagade visa upp sig idag. Den bryr sig inte om mig eller den bespisning som jag medhaver, utan hittar säkert lämpligare kost i buskarna och träden.

PA061765h

Kom också underfund vart mängden solrosfrön som jag serverar fåglarna tar vägen. Det kan inte vara möjligt för fåglarna att äta allt på en gång. Men dom är kloka nog att spara i skafferiet.

De tar sina frön i näbben och flyger upp i träden och gömmer dem i barkfjäll och lavar som växer på trädstammarna och grenarna. Kanske bra att ha ifall matservisen uteblir någon dag.

Inga kommentarer: